Община Плевен стартира нова социална услуга „Асистентска подкрепа“ в изпълнение на Закона за социалните услуги

6738

Община Плевен стартира нова социална услуга „Асистентска подкрепа“ в изпълнение на Закона за социалните услуги

       Община Плевен в качеството си на доставчик на нова социална услуга „Асистентска подкрепа“, в изпълнение на Закона за социалните услуги

                        О Б Я В Я В А,

 че от 01.04.2021 г. стартира приема на документи от кандидати за потребители на социалната услуга „Асистентска подкрепа“.

       „Асистентска подкрепа“ е специализирана социална услуга, която включва  почасова подкрепа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания с определена чужда помощ и на лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, предоставяна от лице назначено на длъжност „Социален асистент“.

       Потребители на социалната услуга „Асистентска подкрепа“, съгласно Закона за социалните услуги, са следните целеви групи:

  • лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, които нямат определена по съответния ред степен на намалена работоспособност;
  • деца с трайни увреждания и пълнолетни лица с трайни увреждания с определена чужда помощ, които не ползват асистентска подкрепа, помощ за осигуряване на асистентска подкрепа или за които не се получава помощ за грижа в домашна среда по реда на друг закон.

       Кандидатите за потребители заявяват желанието си да ползват социалната услуга „Асистентска подкрепа” по настоящ адрес, като необходимите документи за кандидатстване са следните:

  • Заявление-декларация /по образец/;
  • Документ за самоличност (за справка);
  • Експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК (копие);
  • Пълномощно (в случай, че документите не се подават лично от кандидата за потребител).

       Максималната  продължителност за ползване на социалната услуга „Асистентска подкрепа” от един потребител е до 4 часа, съобразно изготвената индивидуална оценка на потребностите.

      Документи от кандидатите за потребители, желаещи да ползват социалната услуга „Асистентска подкрепа“, в изпълнение на Закона за социалните услуги се подават от 01.04.2021 г. в гр. Плевен, ул. „Георги Бенковски“ № 61 - Център за обществена подкрепа, всеки работен ден от 8.30 до 15.00 часа или на e-mail: podkrepa_pleven@abv.bg       

      Документи по образец за социалната услуга „Асистентска подкрепа“ могат да бъдат изтеглени от официалната интернет страница на Община Плевен - www.pleven.bg или в прикачените файлове.

       За допълнителна информация тел. 064/800-290 /от 01.04.2021 г./ 

Свалете в PDF

Още новини Всички новини

Комисия определи участниците в третото издание на Международния пленер по живопис „Плевен’2025“

Комисия определи участниците в третото…

вторник, 02 септември 2025
187

Община Плевен с искане за допълнителна питейна вода от Държавния резерв, няма да се възползва от процедурата за пряко договаряне

Община Плевен с искане за…

вторник, 02 септември 2025
382

Община Плевен стартира изпълнението на проекта за ремонт на седем детски градини и строеж на новата сграда на ОУ „Валери Петров“

Община Плевен стартира изпълнението на…

вторник, 02 септември 2025
517

Областният управител обяви частично бедствено положение на територията на област Плевен

Областният управител обяви частично бедствено…

понеделник, 01 септември 2025
333